Kérdései merültek fel a szállítással kapcsolatban? Olvasson tovább!
A szállítás egy kulcsfontosságú kérdés a kínai import során. A kínai import során az egyik legjellemzőbb szállítmányozási eszköz a tengeri, teljes konténeres, azaz FCL szállítás. A megrendelések óriási része érkezik ezzel a szállítási móddal, hiszen költséghatékonyabb, mint a vasúti vagy a légi fuvar.
Szállítás Kínából
Amennyiben a konténer nem telik meg, viszont a szállítást el kell indítani (legyen szó egy sürgős esetről), úgy LCL szállítási opcióról beszélünk, ez ismertebb nevén a gyűjtő szállítás. Mint említettük, a hajózás egy költséghatékony szállítási mód, mégis ez tart a leghosszabb ideig. A következőkben leírjuk, hogyan is néz ki egy kínai import, tengeri szállítással.
Tengeri szállítás
Első feladat, hogy el kell juttatni a konténert a telephelyről a felrakó helyre, ami a jelenlegi szállítási mód esetében a kínai kikötő lesz. A kikötőben a konténert felpakolják a hajóra, majd innen indul útnak Európa más kikötői felé. A telephelytől való indulástól a konténer felpakolásáig körülbelül 7-10 nap telik el.
Tengeri szállítás Kínából
Miután a hajó elindult a kínai kikötőből, a terv szerint több állomáson keresztül rakodhat ki és be. Ez határozza meg azt, hogy mennyi idő telik el a felrakó és a végállomás között. Ezt átlagosan 25-35 nap közé lehet saccolni. Vannak olyan hajók, amelyek megállás nélkül közlekednek Európába, ezek általában drágábbak, hiszen kevesebb árut szállítanak.